♦️افزایش خطر ابتلا به سرطان مری با نوشیدن چای بالاتر از دمای ۶۵ درجهرئیس مرکز تحقیقات سرطانهای گوا…
انتشار: 2026/08/07 15:11 UTCدریافت: 2026/08/10 03:20 UTCآخرین مشاهده: 2026/08/10 03:20 UTC
♦️افزایش خطر ابتلا به سرطان مری با نوشیدن چای بالاتر از دمای ۶۵ درجهرئیس مرکز تحقیقات سرطانهای گوارشی دانشگاه علوم پزشکی تهران:🔹️نوشیدن چای با دمای بالاتر از ۶۵ درجه سانتیگراد خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش میدهد.🔹️توصیه میشود چای را حداقل سه دقیقه پس از ریختن بنوشید تا دمای آن کاهش یابد.🔹️مطالعهای روی ۵۰ هزار نفر در ایران، ارتباط مصرف چای بسیار داغ با افزایش خطر سرطان مری را تأیید کرده است.🔹️مصرف روزانه ۳ تا ۶ استکان یا فنجان چای میتواند برای سلامت قلب و افزایش تمرکز مفید باشد، اما نوشیدن چای بسیار داغ توصیه نمیشود./ایسنا♦️برای اخبار لحظه ای همراه شوید 👇@gonbadtel